уторак, 26. септембар 2017.

ОДСТУПИ ОД МЕНЕ - Чеслав Милош

Одступи од мене, душе тамни.
Не говори да си ти истина мога бића
и да је цео мој живот било само прикривање зла.
Преклињем те својим тренуцима несаломљиве љубави,
макар их било мало.
Преклињем те оним што сам учинио за друге,
чак ако и не из најбоље воље.
Не мучи ме у часу провере.

Свети младенци, који сте у бици принели жртву живота,
помажите мени, богаљу.

Никоме знане сестре снажног милосрђа, што спасавате
сужње иза бодљикаве жице,
будите уз мене у ваздуху ове ноћи.

Радници мужевна срца што годинама срећете железни дан ћутке,
употребите јасност својих заборављених имена.

Химнично вас призивам све и помињем.

Ако човек може бити такав као ви,
у правој људској природи и ја имам удела.

Упркос мојој вољи дотицао си ме.
Упркос мојој вољи говориш, душе тамни.

1977.

Нема коментара:

Постави коментар