понедељак, 28. август 2017.

ПОСЛЕ ДВАНАЕСТ ГОДИНА - Александар Блок

К. М. С.

7.

Већ се и оку смрачи споља
И виолине звук се смири,
А диригента зла сад воља
Низ харфу ко ветар пири...

Твој страстан есеј, речи димне,
Кроз сумрак лажи на ме слећу.
Са сцене тенор пева химне
Безумној струни и пролећу...

Кад, уздах близак, ненадано,
Чу се и следи крв у хуку,
А неко тужан, уз јад, лагано
На срце ми наслони руку...

Кад, у слутњи, једва видиљиви,
Преда ме стаде, ретким димом,
Тај, ко сен, тај непобедиви...
Запева харфа: одлетимо.

Март 1910.

8.

Све што желим да запамтим
Односе ми лета луда,
Но, ка небу ноћном пламти
Прича ова и врлуда.

Испричан је живот, спржен,
Сањам љубав, тај сан први,
Тај драг ковчег који држе
Крсне траке, ко од крви.

Док у миру собе своје
Уз кандило видам тугу,
Сен вољене, мртва што је,
Над снове ми шири дугу.

23. март 1910.

Нема коментара:

Постави коментар