понедељак, 28. август 2017.

СЛУЧАЈНИ ПОЗНАНИК - Александар Блок

Само сам витез и поета,
Потомак сам северног скалда.*
Твој муж пак шета с књигом Вајлда,
Шетландкси шал му преко жакета...
И изнад свег је - презрив естета.

Зато ли он подругљив ми је,
Што је сумњичав преко мере?
Коме ћеш наклон - прати, не крије...
А ја... не тичу ме се те химере!
Љубав ка теби данас ми лије!

Вероломства ти кокетних драж
Стоји одело ко саливено...
Је л` ти кад срце, о верна жено,
Љубави заветом дрхтало, кажи,
И било тајно заљубљено?

Зар ти није твој супруг снени,
Та љубоморна  и смешна сила,
Шаптао: "Пођимо, мила...",
Увивши те у шал зелени
Од петроградских зимских крила?

И није ли, зар, после бала
Лукавио твој поглед сваки,
Ниси ли ваздушаст покров танки
Низ плећа да ти падне дала,
Изводећ игре отров лаки?

2. јуна 1908.

*скандинавски песник

Нема коментара:

Постави коментар