четвртак, 23. август 2018.

ВИЗАНТИЈСКИ АРХОНТ, ИЗГНАН ПИШЕ СТИХОВЕ - Константин Кавафи

Непромишљени нека ме зову непромишљеним.
У озбиљним ставрима увек сам био
најревноснији. И тврдићу
да нико боље од мене не познаје
Свете оце, ни Свете списе, ни Каноне Сабора.
Кад год би се нешто двоумио Вотанијати,
код сваке тешкоће у црквеним ставрима,
питао ме је за савет, мене најпре.
Али изгнаног овде (нек је проклета злоћа
Ирина Дукена), досађујући се страшно,
није уопште необично да се забављам
састављајући песме са шест и осам стихова -
да се забављам митолошким саставима
о Херемсу, и Аполону, и Дионису,
или о јунацима из Тесалије или Пелепонеза;
и да састављам најправилније јамбе,
какве - дозволићете ми да кажем - учени људи
из Цариграда не знају да саставе.
Можда је управо та тачност разлог што ме они куде.

Нема коментара:

Постави коментар